Sari la conținut

Cum se fură o maşină (2005)

Ştii care a fost prima noastră maşină?

Un LĂSTUN la mâna a doua… asta a fost tot ce a putut lua tata în 1991, în sărăcia de după revoluţie.

În 1998 ne-am luat o Dacia 1310, asta a fost momentul în care am început să avem probleme. Pentru că Dacia e o maşină, nu o jucărie ca Lăstun, hoţii o văd destul de uşor.

Într-o zi am găsit rezervorul gol. Am pus (tata) un capac peste rezervor.

Altă zi am găsit capota forţată, dispăruse bateria. Am cumpărat altă baterie şi pus o tablă peste baterie ca antifurt. Şi anunţat poliţia, a luat amprente de pe capotă, etc.

Altă zi am găsit portbagajul deschis, dispăruse trusa de scule şi scaunele de picnic, din fericire nu dispăruse roata de rezervă că tata pusese din timp un lanţ peste ea. A pus acum şi un lanţ peste încuietoarea de la portbagaj.

Peste 3 ani, surpriză, am primit telefon de la poliţie, anunţăndu-ne că a fost prins hoţul bateriei, ca recompensă pentru că l-am reclamat a fost chemat la poliţie să fie recompensat cu o baterie nouă gratis. Dar te-ai întrebat oare câte furturi a dat ăla în aceşti 3 ani, cât de mult trebuie să furi ca să fi prins?

În 2005, a dispărut maşina cu totul… NI S-A FURAT MAŞINA într-o noapte probabil pe la ora 1:00-5:00. La ora 5 se scoală tata şi pleacă la muncă, a venit la 19:00, s-a dus jos sa ia masina, şi surpriză… unde-i maşina? A chemat poliţia dar degeaba, trecuse 16 ore de la momentul furtului, destul timp cât să scoţi maşina din ţară chiar pe la Oradea şi să se piardă urma. Dacă observa dispariţia dimineata şi anunţa poliţia, poate se făceau la ieşirile din oraş din ţară, dar aşa… 0% sanse de recuperare, n-aveam nici asigurare că nu ne-am gândit că vreun hoţ ar căuta Dacii vechi din 1998, nici măcar nu era Nova, şi era şi găurita de rugină în jurul roţilor…

Ca o coincidenţă, ni s-a furat maşina la 1 săptămână după ce mama dispăruse de acasă şi băgase divorţ, la un moment dat s-a gândit că mama a furat maşina, dar cum s-o fure dacă cheia era încă acasă? La poliţie şi-a dat seama tata că avem de-a face cu nişte hoţi profesionisti.

Cei de la poliţie i-au zis lui tata cât de uşor se fură o maşină, aşa am aflat şi eu: ia o cheie oarecare de Dacie şi dute în parcare, poţi fi sigură ca vei putea deschide minim una din 50 dacii, dacă ai intrat în maşina poţi deschide capota şi trage de firele care vin de la cheia de contact, poţi porni motorul fără cheie, daca are chestie d-aia cică anti-furt între volan şi pedale (ceea ce aveam), a aflat că se demonteaza pedala destul de simplu şi apoi o montezi la loc, şi poţi pleca cu maşina furată!!

La noile Logan treaba nu mai e aşa simplă, dar până la Logan, Dacia a produs aproape 2 milioane de maşini şi doar 50 chei distincte, şi nu mai mult de 0 sisteme anti-pornire!! O mică problemă: vei fi prinsă uşor şi risti închisoarea… cică hoţii profesionişti nu fură la întâmplare, ci fură 2 masini identice că să le inverseze numerele şi să fie mai greu de urmărit seria caroseriei ca să nu fie prinşi aşa repede.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *