Teoalida la şcoala de şoferi – AM LUAT PERMISUL!!

Nu uitaţi să citiţi prima pagină (portofoliul actual) şi Viaţa lui Teoalida (din copilărie până la afacerile de azi).

În copilărie îmi doream să conduc maşina când voi fi mai mare, dar după divorţul părinţilor, datorită vieţii restricţionate şi nenumăratelor abuzuri din partea bunicii, nu îmi imaginam că vreodată voi conduce maşina.

Intervenţia autorităţilor din 2015 care a pus capăt la o parte din abuzurile bunicii, mi-a dat curajul să ies din casă singur fără frica că pot fi pedepsit şi m-am gândit că pot face şcoala se şoferi. Dacă 90% din adulţi conduc maşina, eu de ce n-aş putea conduce? Dar nu simţeam nevoia, având o afacere online eu ies afară doar în timpul liber, ca să fac mişcare, mergând pe jos şi uneori cu transportul public. Decizia de a face scoala de soferi a fost influenta de Natalie, o fata cunoscuta pe 30 Noiembrie 2016 cu care vorbeam zilnic din Martie 2017 incoace. În Noiembrie 2016 au fost ştiri că se va băga regula cu minim 10 clase şi am zis că dacă nu mă grăbesc să fac şcoala de şoferi, voi rămâne pieton tot restul vieţii.

Am ales să fac şcoala de şoferi la Bon Voyage în iunie 2017 cu instructorul Badea Nicolae, am luat sala pe 4 August 2017 cu 26 din 26 dar am picat examenul practic de 2 ori, pe 22 Noiembrie 2017 şi 18 Aprilie, ca apoi să obţin carnetul din a 3-a încercare pe 20 Iulie 2018.

Instructor auto Ploiesti - Badea Nicolae
examen auto oras proba practica examen auto oras proba practica examen auto oras proba practica examen auto oras proba practica
Am luat permisul

Sfaturi pentru viitorii şoferi

Alegerea şcolii pentru legislaţie contează mai puţin, şansele de a trece examenul teoretic depind de cât de bine memoraţi codul rutier şi întrebările. Eu am ales şcoala Bon Voyage unde am fost doar ca să fac prezenţă. Citisem tot codul rutier în avans.

Alegerea instructorului e importantă, unii au un mod slab de predare, nu te învaţă ce să faci în chiar toate situaţiile care le poţi întâmpina la examenul auto, ceea ce duce la un procentaj de promovabilitate slab. Eu am făcut scoala cu instructorul Badea Nicolae care a avut procent de promovabilitate de 92% în 2016: https://topinstructoriauto.ro/instructori/prahova/nicolae.badea – site personal www.instructorautoploiesti.ro făcut iniţial în 2012 şi redesenat de mine în 2017.

Dacă aţi făcut chestionare şi aţi reusit să fiţi admişi la unul, nu vă lăsaţi, continuaţi să faceţi chestionare până reusiţi să faceţi 10 chestionare consecutive fără să picaţi vreunul. Doar după aia mergeţi la examenul de sală.

La examenul de oraş, mergeţi încet şi evitaţi depăşirile dacă nu este neapărat nevoie. Interesul vostru e să treceţi examenul, nu să ajungeţi cât mai repede la destinaţie sau să vă demonstraţi abilităţile de pilot de curse. Dacă mergeţi prea încet faţă de cel din faţă şi se face coadă în spate, riscaţi doar 3 puncte penalizare pentru neîncadrarea în ritmul celorlalţi participanţi la trafic.

Reduceţi viteza la toate trecerile unde sunt maşini parcate până în trecere. Ne-am umplut de SUV-uri care ascund uşor pietonii, dacă nu opreşti la trecere atunci când pietonul e pe trotuar s-ar putea să nu te penalizeze, dar datorită maşinilor parcate, pietonii sunt nevoiţi să iasă în stradă ca să vadă maşinile şi să fie la rândul lor văzuţi, poţi avea ghinionul să vezi un pieton când eşti la mai puţin de 10 metri de trecere şi ai viteză prea mare ca să mai opreşti la timp fără să rişti să fi lovit din spate, ceea ce îti aduce 21 puncte penalizare pentru neacordare de prioritate.

Dacă picaţi examenul de oraş trebuie să mai faceţi 6 ore de practică înainte să vă reprogramaţi, dar dacă aţi făcut mai mult de 5 greşeli cum am făcut eu la primul examen, e clar că nu stiţi să conduceţi şi vă recomand să faceţi cât mai multe ore suplimentare, altfel riscaţi să picaţi fiecare examen. Acum depinde şi de bugetul fiecăruia. Eu sunt om de afaceri şi îmi permiteam să iau oricâte lecţii voiam, pentru cei salariaţi e mai greu, totuşi vă recomand să nu fiţi zgârciţi când e vorba de ore suplimentare deoarece (pentru mulţi) permisul de conducere e o necesitate.

Examenul auto se poate da şi în oraşe ne-resedinţă de judeţ, unde traficul fiind mai redus sunt şanse mai mari să fiţi admişi, totuşi, vă recomand să daţi examenul în oraşul unde aţi făcut şcoala şi v-aţi obişnuit cu străzile. Majoritatea oraşelor peste 30.000 locuitori care au minim o intersecţie semaforizată pot deveni puncte de examinare auto. Am încercat să găsesc o listă completă a oraşelor, fără succes. Dar am găsit că în judeţul Suceava se dădea examen în 5 oraşe până în 2017: (sursa)

Distracţie la legislaţie

După ce Bon Voyage mi-a confirmat înscrierea şi m-a anunţat că încep cursurile pe 12 Iunie, m-am apucat de învăţat, am făcut câteva chestionare şi le-am picat pe toate, apoi o zi întreagă am citit codul rutier (varianta simplificată pe www.e-drpciv.ro) iar după asta treceam 90% din chestionare. În cele 5 zile de cursuri de 2-3 ore fiecare, am fost doar ca să fac prezenţa, că învăţasem totul în avans. Ba chiar I-am uimit pe toţi colegii când profesorul ne punea întrebări la care majoritatea greşeau iar eu dădeam răspunsul corect.

Profesorul, foarte comic, vorbea mult pe lângă subiectul principal, unii zicându-I din greşeală Vasilescu în loc de Vasilică, ceea ce l-a făcut să ne povestească un caz vechi de ani de zile ce s-a întâmplat dintr-un nume scris greşit.

Sala de legislaţie avea 5 rânduri de câte 5 bănci, 3 pe stânga, 2 pe dreapta, 25 locuri în total, dar fiind 29 elevi, ultimii veniţi au fost nevoiţi să stea pe scaune pliante. Cum aceştia veneau 1 câte 1, întârziind, repeta la fiecare să ia un scaun pliant şi să se aseze pe culoar pe partea dreaptă, toţi 4 asezându-se pe partea dreaptă a profesorului când de fapt ne cerea la partea dreaptă a noastră când stăm cu faţa la profesor (ca el să poată trece prin stânga lor să ne arate cu băţul indicatoarele de pe perete). Această confuzie şi discuţiie lui lungi pe tema asta ne-a făcut să pierdem primele 30 minute din cele 2 ore de cursuri.

La început de lecţie a zis că vrea să verifice cât suntem de pregătiţi, deşi “sunt sigur că nimeni din voi nu este pregătit, nu aţi citit legislaţia, sunteto toţi PROŞTI”, un fel de insulte amuzante. Punea o întrebare ca să răspundem pe rând fiecare din noi, el zicând mereu “PROST!”

Ne-a zis că în intersecţiile NEdirijate se reduce viteza, apoi ne-a întrebat cu ce viteză maximă putem circula în intersecţiile dirijate, doar 2 am răspuns corect, eu fiind primul (zicând “cu viteza maximă admisă pe categoria de drum”) şi altcineva care m-a copiat, restul zicând 50 km/h, 70, 100, etc. Întrebarea fiind la general, răspunsul trebuia să fie la general “cu viteza maximă admisă de lege”.

A mai întrebat ce înseamnă semnalul poliţistului cu o mână sus, zicându-ne câ înseamnă oprire pentru toţi participanţii la trafic. Apoi că braţul drept întins înseamnă oprire pentru cei care vin din spate, iar braţul stâng întins e oprire pentru cei care vin din faţă, apoi ne-a întrebat pentru cine e oprire dacă ţinele ambele braţe întinse. Majoritatea au răspuns “pentru ambii” (ambii poate însemna multe), eu fiind printe puţinii care au răspuns corect “pentru cei care vin din faţă şi din spate” (cei care vin din stânga şi dreapta pot trece). Următoarea întrebare fiind “ce înseamnă poliţistul drepţi cu braţele jos”, numai 2 au răspuns corect, eu fiind primul “să rămână opriţi cei care au oprit anterior” (că doar nu stă el cu mâna întinsă tot timpul, nu porneşti până nu îti face el semn prin rotirea mâinii).

Ne-a mai pus să cităm definiţii din codul rutier. Ne-a întrebat “cum e definită oprirea”, câţiva au zis că oprirea pentru maxim 5 minute, eu am zis “imobilizarea voluntară pentru maxim 5 minute”, el mi-a zis sărutmâna şi m-a mângâiat.

Ne-a zis “voi toţi aveţi pereche, chiar şi ăia care sunteţi homosexuali şi lesbiene aveţi o perache, aşa şi indicatoarele au perechea lor, întrebându-ne care e perecea indicatorului “accesul interzis”, ceea ce e “sens unic. Apoi ne-a întrebat care e perechea indicatorului “circulaţia interzisă în ambele sensuri”, zicându-ne că perechea lui este el însuşi, la ambele capete ale străzii fiind acelaşi indicator, deci acel indicator este… homosexual!

Când indica pe cineva să răspundă I se adresa cu “păpuşică, păpuşoi, dulceaţă, etc”. Mai făcea comparaţia între reguli de circulaţie şi chiloţi/izmene.

Ne-a mai zis să ne pregătim bine că datorită numărului redus de examinatori, că mulţi au ieşit la pensie, s-ar fi luat decizia ca în Prahova cei care pică examenul de oraş să nu mai poată da a doua oară, O MINCIUNĂ!

Deşi luni şi marţi muream cu toţii de râs, şi mă bucuram că am ales Bon Voyage, eu mi-am dat seama că nu e corect să se facă şcoala cu un asemenea profesor de comedie, că nu ne învaţă nimic ci doar ne testează cunostinţele, dar mulţi s-au dus la şcoală ca să înveţe că anterior nu învăţaseră singuri nimic. Mi s-a părut distractiv că unii veniseră cu caiete să noteze ceea ce le zice profesorul. Aşa de proşti erau încât nu ţineau minte şi nici nu puteau citi singuri codul rutier?

Miercuri a venit un alt domn mai tânăr şi a zis “începem lecţia în 5 minute”, câtiva întrebând “dar profesorul nostru unde este?”. După 5 minute a revenit cu laptopul şi ne-a zis că îi pare rău că n-am putut veni de luni şi a lăsat un înlocuitor. Nu ne-a mai pus întrebări să ne testeze cunostinţele, doar ne-a întrebat ce lecţii am făcut cu înlocuitorul (de fapt nu făcusem nici o lecţie cu el, doar comedie) apoi a pus laptopul pe videoproiector arătându-ne fragmente de legislaţie care sunt cele mai importante la examen (exact cele pe cale le citisem şi eu pe www.e-drpciv.ro), pe care le şi citea cu vocea lui, noi doar ascultam şi uneori unii mai puneau întrebâri în caz de neclaritate. Ne-a ţinut 3 ore în loc de 2 ca să recuperăm. Vreo 4 au plecat înainte să se termine lecţia că se plictisise de el. Îmi dau seama că aşa se face şcoala corect, dar totuşi ar fi fost mai frumos să mai vină comediantul. De fapt venise dar doar ca să-şi ia ceva din birou.

La finalul orelor I-am zis “tu ştii ce comic a fost profesorul de ieri?”, “a fost comic, chiar aşa?”, “păi uite ne-a făcut comparaţii aiurea între indicatoare şi homosexuali”, şi am ieşit în curte cu profesorul, fix atunci intra în curte comediantul iar profesorul a zis “ia uite ce zice băiatul ăsta despre tine, ai fost comic!”.

Vineri ne-a dat la fiecare chestionare distincte iar eu am răspuns la 23 din 26 corect, cele 3 greşite fiind întrebări cu 2 răspunsuri la care eu am bifat doar 1 (minimul era 18, altfel repetai cursurile de legislaţie, cică săptămâna trecută au picat 4 la această simulare de examen, îţi dai seama ce proşti, vin la cursuri crezând că aici învaţă tot, fără nici o pregătire anterioară). Ne-a mai pus şi pe videoproiector 10 întrebări de conduită şi 10 de mecanică la care am răspuns la toate corect, plus 5 de prim ajutor la care nu mi-a zis dacă am răspuns corect.

Prima oră de condus

Pe 26 iunie 2017 m-am întâlnit cu instructorul la sediul şcolii şi a zis să mergem într-o zonă cu trafic redus. Am fost pe Dâmbu aproape de Obor, am ieşit amândoi din maşină şi mi-a arătat farurile, stopurile, semnalizatoarele, etc, întrebându-mă ce sunt alea, întrebări de idioţi. Apoi am intrat în maşină. Aici au început problemele. Mi-a zis să reglez scaunul, oglinzile, să-mi pun centura, etc, nu ştiam cum se face că eu eram obişnuit cu Dacia 1310 a lui tata, în care am stat numai în spate şi nu purtasem niciodată centura (deşi maşina avea centuri şi în spate).

Apoi mi-a zis să pornesc motorul, să bag în viteză şi să opresc, nu i-a plăcut că opream prea brusc, pedala de frână fiind mult main sensibilă ca cea de acceleraţie. Apoi mi-a zis cum se semnalizează şi schimbă vitezele.

Am făcut stânga pe Mihai Bravu şi am mers până la centură şi înapoi până la sensul giratoriu din Mihai Bravu, şi încă o dată. Stradă de 4 km lungime cu 4 benzi, trafic redus din care multe maşini de şcoală. Deşi eu mi-am propus ca în prima zi să conduc încet, instructorul tot zicea să accelerez deşi depăsisem deja limita, la al 4-lea drum am accelerat pânâ în vârful podului iar la vale am prins 66 km/h. Şi totuşi, un Logan m-a depăşit. Deci nu eram singurii care depăşeam limita.

Apoi a zis să intrăm în oraş, mi s-a părut exagerat să fac asta din prima zi când încă nu sunt obişnuit cu maşina. Am mers pe Mihai Bravu până în centru, trecut Bulevardul şi intrând pe Mărăşeşti, Eroilor, Rudului, din nou Mărăşeşti, Eroilor, Rudului, şi am oprit în spate la Omnia. Doar atunci I-am dat banii (300 lei, restul urmând să-I dau pe parcursul lecţiilor).

În total 100 minute, 35 km. Deci pot zice că am început şcoala ÎN FORŢĂ!

Restul orelor de condus au fost DOAR în oraş, pe străzi înguste cu multe intersecţii sau străzi cu trafic intens aşa că în nici o altă zi nu am mai mers aşa mult ca în prima zi. Media a fost cam 20-25 km pe lecţie de 90 minute.

În a doua zi mi-a zis instructorul că sunt o catastrofă! Era să fac accident, la virajul dreapta de pe Plăieşilor pe Rudului am rotit volanul dreapta la maxim (1.5 ture) şi apoi stânga doar 0.5 ture şi era să lovesc maşina parcată pe dreapta, dar instructorul atent a pus frână.

În a treia zi am zis să merg mai încet, mai ales pe Rudului unde sunt multe străzi perpendiculare cu pietoni care traversează aiurea, s-a supărat instructorul că merg prea încet şi încurc traficul la 30 km/h în treapta a 2-a.

În zilele următoare era să mai fac niste accidente, dar nu din vina mea. Tot pe Rudului mergând spre sud, un IDIOT a venit din stânga de pe Mărăşeşti tăindu-mi calea, am pus frână amândoi. Mergând me Mărăşeşti către vest, unul a intrat de pe Torcători prea mult în drumul meu, fiind nevoit să intru pe contrasens ca să îl evit. De fapt la intersecţia aia sunt mulţi care intră pe verde intermitent şi nu dau prioritate.

În concluzie: e UŞOR să conduci o maşină, în schimb E GREU să conduci maşina în oraş unde trebuie să fi atent la tot felul de indicatoare, pietoni care traversează aiurea, şoferi inconstienţi care nu dau prioritate, etc.

Examenul teoretic luat cu 26

După cele 30 ore obligatorii de condus am dat examenul teoretic (sala) pe 4 August şi l-am luat cu 26 din 26 în 5 minute, toate întrebările care mi-au picat la examen le ştiam de pe chestionarele făcute pe internet.

M-a programat la oraş peste mai mult de 3 luni. Deşi stau bine cu inteligenţa, continuam să conduc PROST, deşi făceam ore suplimentare aproape în fiecare săptămână, iar în ziua examenului eram 90% sigur că îl pic.

Examenul 1 – am condus foarte PROST!

22 Noiembrie 2017, instructorul meu avea 2 elevi la examen azi, eu şi o fată tânără, întâmplător a pus-o pe fată la la volan iar pe mine în spate, ea a mers până în parcarea Billa unde am schimbat locurile iar eu am condus până la Sala Sporturilor cu ea în spate. Amândoi am condus prost, poate eu şi mai prost, dar ea a fost favorizată şi ajutată să treacă examenul cu 15 puncte. Când trecea prea aproape de maşinile parcate, ei I-a pus mâna pe volan pe când mie mi-a pus frână şi dar 21 puncte.

La întoarcerea în 3 mişcări a semnalizat doar 1 dată, nu ştiu dacă I-a dat 6 puncte pentru asta, a lovit şi bordura când a dat cu spatele. Pe Câliman la virajul dreapta pe Eroilor I-a alunecat maşina înapoi la pornirea din pantă, fiind claxonată de cel din spate, nu i-a dat nici un punct.

Deci eu m-am urcat la volan în parcarea Billa. M-a pus să pornesc şi să parchez cu spatele pe partea opusă, unde am luat primele 6 puncte, probabil pentru că m-am ghidat după altă maşină parcată şi nu după liniile de pe piatra cubică care se vedeau slab. Billa are 2 alei cu parcare perpendiculară pe ambele părţi, nu au indicatoare de sens-unic dar în practică una e pentru ieşire şi una pentru intrare, instructorul nu mă dusese niciodată pe acolo, banda din dreapta era ocupată de maşini parcate, le-am depăşit şi am rămas pe banda din stânga, crezând că e sens-unic, mi-a făcut observaţie şi probabil m-a penalizat.

Pe Domnişori am pus frână bruscă la nişte pietoni care s-au apropiat brusc de bordură, apoi am făcut virajul stânga pe Padina la viteză cam mare, schimbând din a 3-a în a 2-a în curbă, este posibil ca aici să fi luat 6 puncte pentru executarea neregulamentară a virajelor.

M-a punctat şi pentru nesemnalizare de 2 ori, odată pentru că pe Padina la viraj stânga pe Mărăşeşti am pornit semnalul după ce oprisem la STOP, iar al doilea caz bănuiesc că a fost pe Şoseaua Vestului unde banda din dreapta e pentru viraj dreapta pe Cosminele şi banda de stânga pentru înainte, eu eram pe banda din stânga, am mers înainte, unde nu e trasată linie şi în teorie e o singură bandă, iar eu m-am dat pe dreapta, mi-a zis “nu prea îţi place semnalizatorul”… trebuia semnalizat?

Am făcut dreapta pe Malu Roşu unde în zona pieţei am pus eu frână că un BOU de taximetrist a întors peste linia dublă fix în faţa mea, am zis “urăsc taximetriştii”. Am făcut dreapta pe Logofăt Tăutu unde examinatorul nu mi-a dat nici o indicaţie, am făcut conform indicatorului obligatoriu la stânga (pe Vasile Lupu), nefiind atent că mai e şi indicator STOP, alte maşini puteau veni doar din faţă unde aveam viziblitate completă, n-am oprit şi a întrebat-o pe martoră ce indicator era.

Dar nu mai conta, făcusem deja destule puncte de penalizare ca să mă pice. După neoprirea la STOP am început să fac o serie lungă de greşeli.

La viraj dreapta pe Trei Ierarhi, o doamnă pe trotuarul din dreapta-opus a coborât brusc de pe bordură fix când eu eram pe trecere, era prea târziu să mai opresc, examinatorul a zis “scuzaţi-mă doamnă”, eu mi-am dat seama că am picat, I-am zis că doamna era pe bordură când am trecut eu, el zicea că intrase pe stradă.

Strada Trei Ierarhi are banda din stânga plină de maşini parcate fiind nevoit în cazul în care merg înainte să intru pe banda din stânga pe ultimii 10 metri înainte de intersecţie, eu am rămas pe banda din dreapta, am luat alte 9 puncte pentru nerespectarea semnificaţiei marcajelor.

Pe strada Vlad Ţepes am trecut prea aproape de maşinile parcate, dacă pe fată a ajutat-o punându-I mâna pe volan, mie mi-a pus frână şi dat alte 21 puncte pentru intervenţia examinatorului.

Total: 84 puncte penalizare pe 9 km. Într-adevăr nu mă asteptam să iau examenul din prima, dar nici să fac chiar atâtea puncte. Aşa mi-am dat seama cât de multă practică îmi mai trebuie şi că trebuie să merg perfect pentru că fiecare greşeală minoră se punctează.

Examenul 2 – un ghinion teribil!

18 Aprilie 2018, instructorul meu avea 2 elevi pentru examen azi, într-un fel am ajuns la poliţişti diferiţi.

Din nou am fost prima dată martor, la o fată blondă pe cât de frumoasă pe atât de proastă. Nu era la primul examen şi tot nu învâţase nimic. Sunt curios ce instructor avea. La intersecţia cu Căliman a oprit la STOP de a blocat o bandă, pe strada Heliade Rădulescu I-a făcut observaţie că trece prea aproape de maşinile parcate şi I-a pus mâna pe volan, a făcut stânga pe Rudului, la intersecţia cu Plăieştilor-Maramureş a intrat cu 20-30 km/h pe verde intermitent deşi veneau maşini din stânga, examinatorul punând o frână bruscă încât m-am lovit cu capul de scaunul şoferului, a întrebat-o ce obligatii are la verde intermitent, când s-au terminat maşinile din stânga, fata a pornit deşi mai veneau maşini şi din faţă făcând stânga, I-a pus din nou frână, a întrebat-o din nou, fata s-a bâlbâit, apoi I-a explicat că are obligaţia de a acorda prioritate tuturor.

Pe strada Sitarului unde sunt 4 gâlme în asfalt a intrat în treapta a 2-a pe ele cu vreo 20 km/h, examinatorul a zis “domnişoară nu vedeţi alea” apoi a făcut dreapta pe Cerceluş, apoi stânga pe Rudului, a pus-o să facă dreapta pe Heliade Rădulescu unde a uitat maşina în treapta a 3-a deşi încetinise la 15 km/h, probabil luând iar puncte pentru executera neregulamentară a virajelor, apoi pe Strada Heliade Rădulescu sunt 2 indicatoare STOP la 10 metri unul de altul, ea neoprind la primul deşi puteau veni maşini din dreapta de pe strada Zânelor, examinatorul punându-I din nou o frână bruscă. Şi aşa s-a terminat examenul ei, acumulând 66 puncte de penalizare pe doar 2 km conform Runkeeper. Imaginaţi-vă câte sute de puncte făcea pe un traseu normal de 8 km, dar văzând ce pericol public e, examinatorul a adus-o acasă pe cel mai scurt drum.

Acest lucru a încurcat programul. Instructorul meu tocmai plecase cu celălalt elev să-I arate şi lui posibilul traseu, dar fiindcă fata asta a picat catastrofic a adus-o înapoi în parcare după doar câteva minute, eu că îmi venea rândul nu aveam maşină, examinatorul sărind peste mine şi urcându-se cu următorii 2 elevi în altă maşină. Instructorul a adus maşina şi a trebuit să aştepte aproape 1 oră până au revenit cei 2 ca să pot da şi eu examenul.

Nu ştiu dacă asta mi-a adus şi mie ghinion. Eu, pe Heliade Rădulescu am intrat în depăşirea maşinilor parcate dar fiindcă veneau maşini din faţă a trebuit să opresc aproape de maşinile parcate să îi ias pe ăia să treacă, dând impresie bună examinatorului. Pe Rudului era circulaţia blocată că venise duba cu deţinuţi, findcă după ce a intrat duba în penitenciar eu nu am accelerat în ritm cu ceilalţi mi-a dat 3 puncte penalizare.

Am ajuns la intersecţia cu Plăieşilor – Maramureş cu verde intermitent, unde am oprit că era un pieton pe trecere, apoi am mers uşor până la colţul intersecţiei unde am dat prioritate la 7 maşini care veneau din stânga şi alte 2 care veneau din faţă şi făceau stânga, când s-a eliberat intersecţia am intrat şi eu. În ultimul moment a venit din faţă un BOU de taximetrist grăbit, fără să semnalizeze s-a încadrat pe banda de stânga şi a intrat în faţa mea, deşi eu virasem mai mult de 60 grade şi nu mai aveam cum întoarce, examinatorul mi-a pus frână şi întrebându-mă acelaşi lucru ca pe fata dinaintea mea “ce obligaţii aveţi la verde intermitent”, eu răspunzând “să acorzi prioritate tuturor vehiculelor şi pietonilor” apoi l-am întrebat dacă se poate ierta că am mers încet şi precaut iar când mi-a pus frână eu deja efectuasem virajul pe intersecţia liberă. A zis să nu mai vorbesc şi să îmi continui drumul.

Deşi picasem la primul semafor ca fata respectivă, pe mine m-a plimbat mai mult. Am făcut dreapta pe Sitarului, dreapta pe Cerceluş, stânga pe Rudului, dreapta pe Popescu Ciocănel unde imediat după intersecţie erau maşini parcate pe dreapta şi am semnalizat stânga pentru depăşire, într-un fel i s-a părut că nu m-am asigurat. Mi-a pus mâna pe volan şi mi-a zis să opresc între 2 maşini parcate pe dreapta, să fac mersul înapoi. Nu am mers decât 2 metri cu spatele pentru că mi-a pus frâna iar, că o maşină venea din spate, a semnalizat depăşirea celor 2 maşini parcate plus mine în mijloc, eu nu ştiu cum îl puteam incomoda din moment ce el era deja pe contrasens când eu dădeam cu spatele. Ulterior mi-a zis instructorul că să dau cu spatele DOAR dacă nu vine nimeni din spate.

Am făcut dreapta pe Căliman care era decopertată şi l-am întrebat dacă merg prin partea cu gropi, el punându-mi mâna pe volan şi zicând “ia-o pe stânga”, dar ulterior veneau maşini din faţă şi a trebuit să mă bag prin gropile din dreapta.

Un ghinion teribil. Am mers doar 4 km (Runkeeper n-a înregistrat traseul meu dar am măsurat în Google Earth. Şi mi-a pus 96 puncte penalizare, atât la verdele intermitent cât şi la mersul înapoi mi-a pus 21 puncte pentru neacordare de prioritate şi alte 21 puncte pentru intervenţia examinatorului.

Examenul 3 – AM LUAT CARNETUL!

20 Iulie 2018, a 3-a tentativă de examen. Eram singurul elev al instructorului, al 5-lea la examen.

Am fost martor la un domn de vreo 60-70 ani şi am văzut ce drăguţ e examinatorul. Domnul a mers foarte bine, gresind doar la mersul înapoi când s-a urcat pe bordură, strada fiind puţin în curbă. L-a pus să repete manevra şi nu ştiu dacă i-a dat puncte.

Apoi, a ajuns pe Mărăşeşti şi urma să facă stânga pe Padina. Din sensul opus venea doar un biciclist care a oprit, domnul trecând prin faţa lui. Examinatorul I-a făcut observaţie că trebuia să-i dea prioritate, domnul spunând că nu e maşină şi că biciclistul se oprise oricum, examinatorul spunând că s-a oprit de frică să nu fie lovit de noi. Aşa a picat examnul el.

A venit rândul meu, eram pe strada Tribunei oprit la STOP la intrarea pe strada Sondelor, şi mie mi-a venit un biciclist din stânga dar l-am lăsat să intre în faţa mea. Din acest motiv am ales să merg vreo 300-400 metri cu 15 km/h pentru că strada era în curbă şi nu vedeam dacă il pot depăşi, când am ajuns pe porţiunea dreaptă veneau maşini din faţă, când n-au mai venit l-am depăşit şi apoi am observat că era linie continuă, dar ştearsă şi greu de observat. Examinatorul nu a comentat nimic, probabil a considerat că nu aveam cum să observ linia, sau că stătusem destul în spatele lui.

Pe Cantacuzino la intersecţia cu Zimbrului trecea un pieton din stânga, am oprit deşi el trecuse că mai era unul pe trotuarul din stânga pe lângă bicicletă, a zis examinatorul că să îmi continui mersul că leneşul ăla nici nu se miscă.

Pe Ion Luca Caragiale, stradă cu sens unic cu 2 benzi erau maşini parcate pe jumătate pe trotuar, am semnalizat stânga şi am pus frână că veneau maşini pe banda din stânga, examinatorul a zis că aveam loc amândoi, eu i-am răspuns că sunt precaut. Unul dintre cei de pe banda din stânga, cu Volkswagen Touareg a avut un comportament tipic de idiot care conduce un SUV: a oprit lângă bordura din dreapta fix în dreptul unei maşini parcate pe stânga. Am fost totuşi nevoit să intru pe banda din stânga să îl depăşesc. I-am zis “ia uite boul cum opreşte” el a zis “el nu e precaut”.

Şi uite aşa am luat examenul, 8 km, 30 minute, cu 6 puncte penalizare, cică nu am semnalizat reintrarea pe bandă după depăşire. Eu ştiam că la depăşire se semnalizează doar stânga… stai, mereu uit că pe străzile cu 2 benzi pe sens (Ion Luca Caragiale) trebuie semnalizată şi revenirea pe banda ta.

Deci dacă nu mă încurca idiotul cu Touareg aveam şanse să iau examenul cu 0 PUNCTE PENALIZARE! Un elev model!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *