Harta blocurilor din Câmpina

Deschideţi harta pe tot ecranul. Dacă vreţi datele de pe hartă în format Excel, puteţi cumpăra din baza de date a blocurilor.

Albastru = blocuri proiectate în 1940-1960
Roz = blocuri proiectate în 1955-1965
Roşu = blocuri proiectate în 1965-1975
Maro = blocuri proiectate în 1970-1980
Galben = blocuri proiectate în 1975-1985
Verde = blocuri proiectate în 1980-1990 (unele terminate după 1990)
Turcuaz = blocuri proiectate în 1985-1990 (unele terminate după 1990)

Hartă realizată cu Google Fusion Tables, o aplicaţie gratuită care se va închide pe 3 December 2019. Aş putea muta harta pe ZeeMaps (costă 19.95 dolari/ lună). Dacă aveţi sugestii de alte site-uri unde se pot pune obiecte pe hartă, nu prea scumpe, spuneţi-mi.

Dacă vreţi să puneţi harta pe site-ul dumneavoastră, daţi click dreapta > View page source > copiaţi codul.

Am desenat o hartă a Câmpinei în 2007, în AutoCAD, fără numerele blocurilor. În 2016 am luat oraşul la pas intenţionând să adaug numerele blocurilor cu pixul pe hartă, dar mărimea oraşului nu mi-a permis să îl explorez pe tot. Am fost în zona Orizontului, Schelelor, Bulevardul Carol I şi apoi către parcul dinspre Valea Prahovei să îmi fac poze pe acolo şi am ajuns până în Poiana Câmpina de unde am luat trenul spre Ploieşti.

În 2017 am descoperit că pe OpenStreetMaps voluntarii au adăugat numerele tuturor blocurilor din Câmpina, ceea ce mi-a permis să fac harta de mai sus. Nu ştiu de unde au cules voluntarii OpenStreetMaps dar am găsit câteva greşeli în comparaţie cu ceea ce am văzut pe teren.

Exemplu de greşeli pe OpenStreetMaps > corectate de mine
17B (2 scări) > 17B şi 17C
17C (1 scară) < 17D1
17D (1 scară) > 17D2

Este posibil să mai fie greşeli pe OpenStreetMaps pe care eu le-am transpus pe harta mea, în zonele pe care nu le-am explorat pe teren. Rog toţi vizitatorii site-ului să verifice blocurile din zona lor şi să raporteze orice greşeală găsesc. Numai cu ajutorul dumneavoastră, Câmpina va avea o bază de date CORECTĂ!

Cartierele din Câmpina

Nu ştiu denumirile oficiale ale cartierelor aşa că am divizat oraşul după propriile criterii. Iată numărul de blocuri şi apartamente:

Zona centrală veche – 3 blocuri – 5 scări – 96 apartamente
Centrul civic nou – 107 blocuri – 125 scări – 2087 apartamente
Zona Orizontului veche – 15 blocuri – 17 scări – 572 apartamente
Zona Orizontului nouă – 9 blocuri – 10 scări – 241 apartamente
Zona Schelelor veche – 24 blocuri – 42 scări – 1128 apartamente
Zona Schelelor nouă – 18 blocuri – 22 scări – 291 apartamente
Zona Toma Ionescu – 33 blocuri – 51 scări – 1128 apartamente
Zona 1 Mai / Bogdan Petriceicu Haşdeu – 16 blocuri – 32 scări – 605 apartamente
Zona Alexandru Ioan Cuza – 37 blocuri – 54 scări – 1704 apartamente
Zona Turnătoriei – 25 blocuri – 41 scări – 1018 apartamente
Blocuri izolate – 12 blocuri – 17 scări – 402 apartamente

Total: 314 blocuri – 435 scări – 9768 apartamente

Istoria blocurilor din Câmpina

Ca în majoritatea oraşelor mari are României, construcţia blocurilor în Câmpina a început la scară redusă în anii 1950, când s-au construit 4 blocuri pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, 1 bloc pe Strada Griviţei, 4 blocuri pe Ion Heliade Rădulescu, etc.

Construcţia a luat amploare în anii 1960, fără demolări semnificative, s-au construit mici cartiere în zonele virane din spatele caselor fără nici un plan de sistematizare. S-au construit 196 blocuri totalizând 4541 apartamente.

Demolările şi sistematizarea au avut loc în anii 1980, chiar şi atunci nu s-a sistematizat aşa mult ca în alte oraşe, s-a demolat o mare parte din centrul vechi şi s-a construit Bulevardul Carol I (anterior strada principală era Mihai Eminescu).

La momentul revoluţiei din 1989, câteva blocuri din centru au fost surprinse în construcţie, ele fiind finalizate în anii 1990 având balcoane de fier forjat, distincte de restul blocurilor, iar spre sud, pe zona demolată unde nu au apucat să înceapă blocurile, au apărut clădiri de sticlă, Romtelecom şi BCR, iar în partea nordică e criză de locuri de parcare pentru că în spatele blocurilor stradale au rămas case şi nu s-a mai construit parcare.

În ritmul in care s-a construit în anii 1980 ar mai fi trebuit 10 ani să fie demolate casele dintre blocuri (mai ales strada Maramureş şi Bogdan Petriceicu Haşdeu) şi să fie finalizat oraşul într-un stil modern.

Azi are 424 blocuri scări totalizând 9270 apartamente +/- 1%, 41554 locuitori la recensământul din 1992, cu 3 persoane pe apartament ar însemna că 66% din populaţie locuia la bloc în 1992.

Leave a Reply

Your email address will not be published.